De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Aanpassen Ping snelheid op Elite-5?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Aanpassen Ping snelheid op Elite-5? Empty Aanpassen Ping snelheid op Elite-5?

Bericht van Herwin do 22 dec - 23:43

Dag allemaal,

Ik heb een Elite-5 op mijn bootje zitten, waarmee ik erg tevreden ben...
Alleen viel mij afgelopen week, tijdens het vissen op, dat er een tikkend geluid komt uit mijn transducer...Ik heb wel eens gehoord dat dit eventueel te verhelpen is door het aanpassen van de ping-snelheid, maar waar vind ik die in het menu? In de op mijn PC geinstalleerde emulator kan ik hem niet vinden, en ook mijn gebruiksaanwijzing levert me geen soelaas....

Het zal vast simpel zijn, maar ik kan het niet vinden....weet iemand raad?

Bedankt.

gr. Herwin

Herwin

Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 03-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanpassen Ping snelheid op Elite-5? Empty Re: Aanpassen Ping snelheid op Elite-5?

Bericht van Danny Geysen vr 23 dec - 1:58

Herwin,

Dat kan natuurlijk wel, maar daarvoor moet je het toestel eerst in 'Advanced Mode' zetten:

druk 2x MENU
Kies SYSTEEM
Vink GEVANCEERDE MODUS aan
Accepteren en afsluiten

Schakel het toestel UIT en weer AAN

Druk MENU
Kies bij PINGSNELHEID de gewenste optie.

Succes,

Schakel het
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanpassen Ping snelheid op Elite-5? Empty Re: Aanpassen Ping snelheid op Elite-5?

Bericht van Herwin vr 23 dec - 3:31

Helemaal geweldig, Danny!

Op de Emulator is het me inmiddels gelukt, dankzij jouw omschrijving....
Ga het binnenkort ook op de boot proberen...

Bedankt!

Gr. Herwin

Herwin

Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 03-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanpassen Ping snelheid op Elite-5? Empty Re: Aanpassen Ping snelheid op Elite-5?

Bericht van Bigbaz ma 2 jul - 10:48

Goedeavond heren,

De transducer van mijn x5 tikt ook. Dit ook met de verschillende snelheden.
Geeft die problemen?

Groet, Bas

Bigbaz

Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 02-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanpassen Ping snelheid op Elite-5? Empty Re: Aanpassen Ping snelheid op Elite-5?

Bericht van hjkeizer ma 2 jul - 17:36

Hij is niet stuk als je dat bedoelt. Als ie niet meer tikt moet je je zorgen gaan maken

hjkeizer
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 539
Registratiedatum : 31-01-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanpassen Ping snelheid op Elite-5? Empty Re: Aanpassen Ping snelheid op Elite-5?

Bericht van Bootvisser ma 2 jul - 22:06

Herwin schreef:

Alleen viel mij afgelopen week, tijdens het vissen op, dat er een tikkend geluid komt uit mijn transducer...

Het zgn tikken van de transducer komt vaak voor bij polyester boten. Heb ooit eens ergens gelezen wat hier de reden van is maar ben het helaas vergeten.
Ik weet niet of jullie ook een polyester boot hebben?
Zelf had ik het bij m`n vorige boot (polyester) ook, nu ik een aluminium boot heb heb ik er geen last meer van. Kwaad kan het in principe niet maar ik vond het zelf soms wel behoorlijk irritant.
Bootvisser
Bootvisser
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 26-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanpassen Ping snelheid op Elite-5? Empty Re: Aanpassen Ping snelheid op Elite-5?

Bericht van Bigbaz di 3 jul - 9:30

Ik heb inderdaad een polyester boot. Ervaar het niet als storend maar wist niet of dit normaal was. Bedankt voor de antwoorden.

Bas

Bigbaz

Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 02-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanpassen Ping snelheid op Elite-5? Empty Re: Aanpassen Ping snelheid op Elite-5?

Bericht van Herwin di 3 jul - 20:00

Bij mij gebeurde het in een aluminium boot, en het tikken was ten tijde van het plaatsen van mijn eerste reactie erg luid (en ik vond het wel storend). Heb toen met behulp van de aanwijzingen van Danny de Ping snelheid veranderd, waarna het tikken een stuk minder werd. Helemaal weg was het trouwens toen nog niet, maar het was niet meer storend.
Momenteel hoor ik het tikken helemaal niet meer, terwijl ik niets meer veranderd heb (zelfde boot, zelfde dieptemeter/pingsnelheid).

Gr. Herwin

Herwin

Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 03-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanpassen Ping snelheid op Elite-5? Empty Re: Aanpassen Ping snelheid op Elite-5?

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum