De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

zwart wit of kleur

2 plaatsers

Ga naar beneden

zwart wit of kleur Empty zwart wit of kleur

Bericht van mariboto ma 4 jul - 6:03

Hallo iedereen hier, mezelf vandaag aangemeld en heb een paar vragen.

Wil een visvinder aanschaffen en zit te twijfelen tussen een kleuren variant of een zwart-wit beeldscherm
Moet ook zeggen dat ik het nu vnl ga gebruiken tijdens mijn vakantie in noorwegen om mijn vang kansen te verhogen wanneer ik met mijn bootje de fjorden op ga.

Vraag:
is er een verschil in transducer voor zout of zoet water?
Weet iemand of er een accessoire is die het afnemen/plaatsen van de transducer op de kiel eenvoudiger maakt ?
Vind op een diepte vissen tussen 50 en max 150 meter acceptabel
Ben een beetje verward over de plaatsing hoek van de transducer. Moet deze nu verticaal of horizontaal geplaatst worden?

mariboto
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zwart wit of kleur Empty Re: zwart wit of kleur

Bericht van Frenk Elings ma 4 jul - 6:44

Hallo iedereen hier, mezelf vandaag aangemeld en heb een paar vragen.

Wil een visvinder aanschaffen en zit te twijfelen tussen een kleuren variant of een zwart-wit beeldscherm
Moet ook zeggen dat ik het nu vnl ga gebruiken tijdens mijn vakantie in noorwegen om mijn vang kansen te verhogen wanneer ik met mijn bootje de fjorden op ga.

Vraag:
is er een verschil in transducer voor zout of zoet water?
Ja en indien je de unit ook op zoet water wilt gaan gebruiken is het dus verstandig om een DF (dual freqentie) toestel te kiezen. De lagere KhZ-en (Kilohertz) zijn over het algemeen beter bruikbaar in het "dikke" zoute water..de hogere zijn meer geschikt voor zoet. Ook je transducer moet dus 2 frequenties aankunnen...let daar op !
Weet iemand of er een accessoire is die het afnemen/plaatsen van de transducer op de kiel eenvoudiger maakt ?
Je zou kunnen kiezen voor een portable unit..je unit zit dan gemonteerd in een (spatwaterdichte) tas en is dus overal makkelijk neer te zetten en mee te nemen. Verder zit er dan ook een transducer bij welke op een zuignap is gemonteerd, deze is dus makkelijk aan te brengen en te verwijderen.....de ondergrond moet echter wel vlak zijn...spiegels met roest werkt dus niet ! Dan kun je ook nog kiezen voor een transducerstang (ff googlen). Onderaan deze stang zit de transducer gemonteerd (zelf monteren) en deze stang klem je eenvoudig op de bootrand. Beide opties (zuignap en stang) zijn wel sterk afhankelijk in wat voor boot je vaart.
Vind op een diepte vissen tussen 50 en max 150 meter acceptabel
deze dieptes zijn voor de huidige generatie dieptemeters geen enkel probleem meer.
Ben een beetje verward over de plaatsing hoek van de transducer. Moet deze nu verticaal of horizontaal geplaatst worden?
Horizontaal aan het wateroppervlak. Bij elke dieptemeter wordt een schema tekening meegeleverd hoe de transducer geplaatst (gemonteerd) dient te worden.
Frenk Elings
Frenk Elings
SuperAdmin
SuperAdmin

Aantal berichten : 356
Registratiedatum : 01-12-08
Leeftijd : 61
Woonplaats : Hillegom

https://lowrance.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

zwart wit of kleur Empty Re: zwart wit of kleur

Bericht van marcje ma 4 jul - 7:05

heb nog 1 vraag niet beantwoord gezien en dat is of het wel/niet beter is om een kleurenscherm te nemen?
Welke modellen rond de €500,00 komen voor zowel het zoute als het zoete water in aanmerking?

marcje

Aantal berichten : 1
Registratiedatum : 04-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zwart wit of kleur Empty Re: zwart wit of kleur

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum