De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Probleem met Lowrance LCX27c.

3 plaatsers

Ga naar beneden

Probleem met Lowrance LCX27c. Empty Probleem met Lowrance LCX27c.

Bericht van Berto wo 25 mei - 7:34

Ik ben in het bezit van een LCX 27c, deze staat aangesloten op mijn delphi 105 ampere accu waar niets mee aan de hand is. Ook heb ik de bedrading doorgemeten, dat is helemaal in orde.

Toch trekt de dieptemeter de accu telkens weer als een gek leeg. Langer dan 3 uur draait hij niet op de accu. Een kameraad van mij heeft de zelfde dieptemeter/gps, die draait zo een hele visdag op mijn accu.

Wie kan mij vertellen waar dit aan zou kunnen liggen? Bij voorbaat dank voor de reacties!

Berto

Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 25-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Probleem met Lowrance LCX27c. Empty Re: Probleem met Lowrance LCX27c.

Bericht van Frenk Elings wo 25 mei - 7:54

Zit er nog meer aangesloten op je accu ? wordt hij ook gebruikt om de motor te starten bv ? wat is de leeftijd van je Delphi ? wat voor lader gebruik je ?
Frenk Elings
Frenk Elings
SuperAdmin
SuperAdmin

Aantal berichten : 356
Registratiedatum : 01-12-08
Leeftijd : 61
Woonplaats : Hillegom

https://lowrance.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Probleem met Lowrance LCX27c. Empty Re: Probleem met Lowrance LCX27c.

Bericht van Bootvisser wo 25 mei - 8:08

Blijft je Lowrance aangesloten op de accu na de visdag? Het zou kunnen dat je een
lekstroom hebt en dit je accu leegtrekt en je nog maar weinig over hebt op de daadwerkelijke visdag.
Ik heb geen electro kennis en ik weet dus niet of dit aan het licht komt als je de kabels doormeet zoals je al aangaf gedaan te hebben. Het was een idee dat me inviel.

Als dat het niet is zou de oorzaak wel eens bij de accu zelf of de lader kunnen liggen zoals Frenk ook al aangaf.
Bootvisser
Bootvisser
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 26-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Probleem met Lowrance LCX27c. Empty Re: Probleem met Lowrance LCX27c.

Bericht van Berto wo 25 mei - 9:11

@Frenk, De accu is 2 jaar oud, de acculader is een automatic charger tc-2420, de accu zit naast de dieptemeter nergens anders op aangesloten en wordt niet gebruikt voor het starten van de motor.

Ik denk ook niet dat het aan de accu ligt aangezien een vismaat van me de zelfde dieptemeter heeft en op mijn accu wel een visdag kan volbrengen.

Ik heb het idee dat het m in het beeldscherm zelf of in de transducer zit aangezien hij zonder aangesloten gps de accu even snel ontlaad. Dit is overigens al zo sinds ik de lcx 27c 2 jaar geleden aangeschaft heb.

@ bootvisser dit idee had ik in het begin ook, heb het al getest door de bedrading pas aan te sluiten op het moment dat ik begon te vissen. Ook dit mocht niet baten en de dieptemeter hield er wederom na 3 uur gedraaid te hebben mee op.

Hopelijk weten jullie waar het in dit geval aan kan liggen, bij voorbaat dank voor de verdere reacties.

Berto

Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 25-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Probleem met Lowrance LCX27c. Empty Re: Probleem met Lowrance LCX27c.

Bericht van Frenk Elings wo 25 mei - 9:22

Als je vismaat zijn unit op jou accu gebruikt, gebruikt hij dan ook zijn eigen kabels ? Ik weet dat je hebt doorgemeten, maar dit was nog niet duidelijk. Als je bv net na je zekering (powerkabel) meet komt er dan net zoveel uit als dat je "droog" rechtstreeks op je accu meet ?
Frenk Elings
Frenk Elings
SuperAdmin
SuperAdmin

Aantal berichten : 356
Registratiedatum : 01-12-08
Leeftijd : 61
Woonplaats : Hillegom

https://lowrance.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Probleem met Lowrance LCX27c. Empty Re: Probleem met Lowrance LCX27c.

Bericht van Berto wo 25 mei - 9:35

@Frenk. Mijn vismaat gebruikt dan inderdaad zijn eigen kabels. Zal hem morgen eens even doormeten op de manier zoals jij aangeeft. Ik houd jullie op de hoogte. Bedankt tot dusver!

Berto

Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 25-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Probleem met Lowrance LCX27c. Empty Re: Probleem met Lowrance LCX27c.

Bericht van Bootvisser do 26 mei - 18:44

Hmm, vreemd dit. Lijkt er toch op dat er toch iets niet in orde is met je kabels dan.
Ben geen absoluut geen electroman maar wat Frenk zegt zou ik zeker eens uitproberen.
Wat me wel nog is ingevallen is of je mischien je display op volle verlichting hebt staan?
Dat vreet ook stroom maar dan nog zou je langer als 3 uur moeten kunnen uithouden.
Verder heb ik geen ideeen meer....
Bootvisser
Bootvisser
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 26-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Probleem met Lowrance LCX27c. Empty Re: Probleem met Lowrance LCX27c.

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum