De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

HDS 10

Ga naar beneden

HDS 10

Bericht van Lundje op di 9 maa - 11:16

Ik ben vorige week voor het eerst op het water geweest met mijn nieuwe hds 10, maar wat me opviel bij het varen was dat ik geen spoor kreeg op mijn beeldscherm.
Vroeger was dit simpel op het beeldscherm te toveren, maar nu kan ik het niet onmiddellijk vinden, zodat ik elke keer als ik uitvaar mijn vaar routes gelijk kan bekijken en deze per dag kan wijzigen van kleur.

Ik zag ook op you tube dat je een bepaalde richting kan aangeven zodat je kan zien waar je bv over 5 of 10 minuten kan zien waar je aankomt(head of extension??).
Nu als ik dezelfde dingen doe als de persoon aangaf in het filmpje dan was dit bij mij niet mogelijk
2* menu kaart optie's ³ balk moest ik dan minuten aangeven(dit is volgens mij niet mogelijk met een Navionics kaart) als ik Navionics uitvink en deze omzet naar Lowrance dan gaat het wel.
Was anders wel een handig hulpmiddel, zodat je je richting al kon volgen op het scherm.
https://www.youtube.com/watch?v=QMEYsb5xNFQ
Met vriendelijke groeten

Lundje

Aantal berichten : 11
Registratiedatum : 22-12-08

Profiel bekijken

Terug naar boven Ga naar beneden

Re: HDS 10

Bericht van Danny Geysen op wo 10 maa - 7:58

Lundje,

Je moet er voor zorgen dat in het Waypoints, Routes en Trails-scherm het keuzerondje 'Display' geselecteerd is bij het spoor, dat je zichtbaar wil op het scherm.

De heading extension is inderdaad niet meer ter beschikking in de huidige firmware versie 2.5.31.56, wanneer een Navionics-kaart geladen is.

Dit is een bug die hopelijk in de volgende release verholpen is. Het ontwikkelteam is in ieder geval al op de hoogte.

Succes,
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08

Profiel bekijken

Bericht van Lundje op wo 10 maa - 8:39

Danny bedankt, ik klim gelijk in de boot, maar als ik vroeger met mijn vorig toestel bv 10 keer naar hetzelfde water ging liep mijn beeld vol met lijnen, ik heb het gevoel dat ik nu geen lijnen zie tijdens het varen.
Toch heb ik dat zwarte bolleke blauw aangevinkt van sporen display en record. Maar geeft mij dit de kans om nadien dat spoor terug op te vragen, of moet ik dan mijn afgelegde vaarroute kunnen zien op het beeldscherm? want het is juiste het laatste wat ik zou willen.

Aangaande het Heading extension, ik heb dat gisteren avond geprobeerd en ik krijg dit enkel via Lowrance niet op Navionics, toch dacht ik dat ik de laatse software op het toestel heb staan, maar zoals ik al aangaf ik klim en nu in en ga even controleren.

Hebben jullie het toestel voor de Nederlandse binnenwateren voor de snoekbaars visserij op "ondiep water staan of zoetwater" gezien dit invloed heeft op de ruisonderdrukking.

Hoe hebben jullie de colorline en de gevoeligheid staan?

extra tips of instelling zijn zeker welkom.

Met vriendelijke groeten,

Lundje

Profiel bekijken

Bericht van Lundje op wo 10 maa - 10:44

Heren ik kom net uit mijn boot geklommen en idd ik heb de instelling zoals boven aangegeven. Bij sporen beide rondjes aangevinkt zowel display als record. maar als ik me niet vergis stond die afgelopen visdag op identieke wijze ingesteld, en toch krijg ik geen lijnen op het scherm.
Ben benieuwd zaterdag ga ik terug het water op.
Of misschien zie ik toch iets over het hoofd.

Lundje

Profiel bekijken

Bericht van Danny Geysen op wo 10 maa - 11:54

Als bij het actieve spoor (aangeduid in het blauw) de keuzerondjes 'Display' en 'Record' geselecteerd zijn, is het spoor zichtbaar op het scherm en wordt het bewaard.

Kan je ook eens checken hoeveel intern geheugen er nog vrij is?
Dat doe je in My Files/Free Space. Mogelijk is het intern geheugen om de één of andere reden vol en wordt er niets meer bewaard.

De keuze 'ondiep water' - 'zoet water' en de gevoeligheid + kleurlijn zijn toch vaak een persoonlijke keuze en heel sterk afhankelijk van de wateromstandigheden op dat moment. Wat gevoeligheid en kleurlijn betreft zeggen cijfers heel weinig. De omstandigheden van het ogenblik (helder water, troebel water, stroming, golfslag, enz.) en de voorkeur van de visser bepalen de instelling. Zelfs de gekozen frekwentie (200 kHz of 83 kHz) bepaalt mee de keuze wat betreft gevoeligheid en kleurlijn.
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Profiel bekijken

Bericht van Danny Geysen op ma 15 maa - 7:25

Lundje,

Ben je dit weekend wijzer geworden i.v.m. de sporen op je HDS 10?
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Profiel bekijken

Bericht van Lundje op do 18 maa - 10:43

Jongens ik heb de sporen gevonden, bedankt voor jullie tips en hulp.
Ik vermoed dat deze gewoon op wit stond en dat dat de reden was dat ik ze niet kon zien.

mvg

Lundje

Profiel bekijken

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

Permissies van dit forum: