De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

NMEA netwerk met Radar

2 plaatsers

Ga naar beneden

NMEA netwerk met Radar Empty NMEA netwerk met Radar

Bericht van roald vos vr 29 jan - 22:53

Beste,

Mijn lowrance netwerk (NMEA 2000) wordt uitgebreid met een radar (LRA1800 HD) en (heading sensor RC42). Volgens de handleiding dien ik het gehele netwerk van spanning te voorzien via de radarprocessor module (i.p.v via de gps plotter), vandaar uit worden de overige apparaten van spanning voorzien voor het netwerk.

Dit betekent dus dat bij gebruik van de apparatuur altijd de radarprocessor onder spanning staat. Uiteraard wil ik niet dat de radar scanner altijd draait tijdens het varen i.v.m styroomgebruik. Mijn vraag; is er ondanks dat de radar het netwerk van voeding voorziet een mogelijkheid om de radar scanner uit te schakelen?

bij voorbaat dank

roald vos
Qualified HelpDesk Member Silver
Qualified HelpDesk Member Silver

Aantal berichten : 47
Registratiedatum : 07-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

NMEA netwerk met Radar Empty Re: NMEA netwerk met Radar

Bericht van Frenk Elings za 30 jan - 3:24

Roald, deze sturen we door NMEA netwerk met Radar Icon_biggrin even geduld dus !
Frenk Elings
Frenk Elings
SuperAdmin
SuperAdmin

Aantal berichten : 356
Registratiedatum : 01-12-08
Leeftijd : 61
Woonplaats : Hillegom

https://lowrance.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

NMEA netwerk met Radar Empty Re: NMEA netwerk met Radar

Bericht van Frenk Elings ma 1 feb - 6:26

Roald, het volgende antwoord komt rechtstreeks van het hoofdkantoor:
----------------------------------------------------

De radar wordt aangesloten op de processor Box. Deze processorbox wordt gevoedt door 12 volt.De powerkabel van de Lowrance unit is een 3 aderige kabel.


Deze bestaat uit 1 kabel ( Zwart-Rood) die voor de voeding van de NMEA 2000= netwerk zorgt , de tweede kabel ( Groen,Blauw,Rood, zwart) waarbij Groen staat voor NMEA IN, Blauw voor NMEA OUT, Rood en Zwart is voor de power van de display, een derde kabel die naar de Radar Processorbox gaat.

Het is niet zo dat de radar door deze manier van aansluiten onder stroom blijft staan.

Door deze aansluiting zal u de radar in het toestel moeten activeren( opstarten) en uitschakelen. De Lowrance zal u de vraag stellen om de radar te activeren, uit te schakelen of in standby modus te plaatsen. Als u aangeeft om de radar in de standby modus
te zetten dan krijgt u stroomverbruik. Omdat de radar dan niet meer moet worden opgewarmd ( duurt +/- 1 minuut). Als u de radarfunktie uitzet dan heeft u geen verbruik.

Alvorens dat de radar functioneerd zal u steeds deze opwarmtijd moeten doorlopen.

---------------------------------------------------------------------------------

Hopenlijk is dit antwoord voldoende....
Frenk Elings
Frenk Elings
SuperAdmin
SuperAdmin

Aantal berichten : 356
Registratiedatum : 01-12-08
Leeftijd : 61
Woonplaats : Hillegom

https://lowrance.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

NMEA netwerk met Radar Empty Re: NMEA netwerk met Radar

Bericht van roald vos do 4 feb - 8:58

Frank,

Dit is ruim voldoende beantwoord, wederom vriendelijk dank voor de snelle service. Mocht het niet lukken weet ik jullie te vinden

groet
Roald

roald vos
Qualified HelpDesk Member Silver
Qualified HelpDesk Member Silver

Aantal berichten : 47
Registratiedatum : 07-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

NMEA netwerk met Radar Empty Re: NMEA netwerk met Radar

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum