De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

nieuw toestel

2 plaatsers

Ga naar beneden

nieuw toestel Empty nieuw toestel

Bericht van wout wouters di 5 jan - 10:10

Ben van plan om een nieuw combi toestel aan te schaffen.Mijn oog is gevallen op de nieuwe hds series.Heb pas nog gereageerd op een aanbieding van een nieuwe lcx 27 c voor 1100€ bij een dealer van mol .Hij heeft de hds series nog niet in stock zegt hij omdat er nogal wat problemen met de software zijn.De bediening in het algemeen zou ook moeilijker zijn dan bij de vorige modellen?!? Wat moet ik hiervan geloven is men vraag aan de pro s. Kan ik nog voor die lcx gaan of ga ik hier spijt van krijgen t.o.v een hds 7
Twijfel nog tussen de 5 of de 7 hds series.
Is het ook mogelijk een 2 de toestel aan te sluiten als dit van een ander merk is ? zo kan ik mijn huidig toestel humm.bird 535 nog gebruiken.
Gr. Wout

wout wouters

Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 26-12-09

Terug naar boven Ga naar beneden

nieuw toestel Empty Re: nieuw toestel

Bericht van Hans van Dinter di 5 jan - 21:20

Hallo Woud,



Ik zou je zeker adviseren om de HDS serie aan te gaan schaffen. Er zitten nog wel kleine “software” foutjes in. Maar regelmatig komt er een nieuwe (gratis)software update uit en zo word de HDS serie steeds beter. Zeker op de toekomst gericht zou ik voor de HDS series kiezen.

Enkele voordelen:

dualfrequency 83/200 kHz
output van 250 Watt i.p.v. 2500 tot 4000 Watt vroeger --> minder afschrikken van de vis
ondanks het sterk verminderd vermogen, toch een helder en gedetailleerd beeld met onderscheid tussen verschillende objecten dankzij de ingebouwde broadbandtechniek
zoommogelijkheid tot 8x, in stappen van 1
Lowrance structurescan = side + down imaging.
Voor een voorbeeld kijk op:
http://www.lowrance.com/en/StructureScan/
Daarvoor heb je dan wel een aparte module en transducer nodig.


Als je voor een duo toestel gaat is een groot scherm makkelijker en overzichtelijker. Vaak gebruik je dat je sonar scherm+ plotterscherm in een beeld. Bij de HDS7 komt dit beter tot zijn recht.

Bediening van HDS units is zeker niet moeilijker t.o.v. LCX series.

2e toestel van een ander merk aansluiten is niet mogelijk.

Zou je ook adviseren naar een (groote)erkende Lowrance dealer te gaan, die hebben wel alle toestellen op voorraad.
Hans van Dinter
Hans van Dinter
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 60
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 61
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

nieuw toestel Empty Re: nieuw toestel

Bericht van wout wouters wo 6 jan - 2:32

Bedankt voor de duidelijke reaktie Hans.
Ik sta weer een stuk verder.
De site geeft een sterke back-up .
Nog even doorsparen voor een hds 7.

wout wouters

Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 26-12-09

Terug naar boven Ga naar beneden

nieuw toestel Empty Re: nieuw toestel

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum