De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tru hull transducer structurescan

Ga naar beneden

Tru hull transducer structurescan Empty Tru hull transducer structurescan

Bericht van Gast ma 21 dec - 3:44

Iemand hier al een plaatje/specs van?

Lowrance LSS-1 Thru-Hull Transducer
Product ID: LO1163-005 MFG ID: 99-003
Lowrance LSS-1 Thru-Hull Transducer for LSS-1 sonar. 99-003

Groet,
Hendrik

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tru hull transducer structurescan Empty Re: Tru hull transducer structurescan

Bericht van Frenk Elings ma 21 dec - 6:32

Volgens mij gaat het hier om de structure scan TD, maar dat is geen Thru hull hoor !!!!

Tru hull transducer structurescan Lss1
Frenk Elings
Frenk Elings
SuperAdmin
SuperAdmin

Aantal berichten : 356
Registratiedatum : 01-12-08
Leeftijd : 61
Woonplaats : Hillegom

https://lowrance.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Tru hull transducer structurescan Empty Re: Tru hull transducer structurescan

Bericht van Gast ma 21 dec - 6:53

Tja dat is de normale transducer.
Die kennen we al wat langer.
Er wordt echter ook her en der over een tru hull gesproken.
Spiegeltransducers geven zo'n slecht zicht langs de drive van de motor.

Groet,
Hendrik

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tru hull transducer structurescan Empty Re: Tru hull transducer structurescan

Bericht van Frenk Elings ma 21 dec - 7:28

Ben bang dat je 2 dingen doorelkaar haalt... In je onderwerp spreek je over "thru Hull Transducer Structurescan". Nu is de LSS-1 inderdaad een transducer voor de Structurescan, maar absoluut niet Thru Hull toepasbaar.

Er zijn natuurlijk diverse Thru Hull TD's, maar die hebben (nog) niets met de Structure Scan te maken.

Daarbuiten heb je niets aan de LSS-1 alleen, maar zul je ten alle tijde een "normale" transducer ernaast moeten gebruiken.


Laatst aangepast door Frenk Elings op ma 8 feb - 21:34; in totaal 1 keer bewerkt
Frenk Elings
Frenk Elings
SuperAdmin
SuperAdmin

Aantal berichten : 356
Registratiedatum : 01-12-08
Leeftijd : 61
Woonplaats : Hillegom

https://lowrance.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Tru hull transducer structurescan Empty Re: Tru hull transducer structurescan

Bericht van Gast ma 21 dec - 10:12

Volgens mij valt het door elkaar heen halen wel een beetje mee.

Ik blijf dus gewoon wachten op een plaatje van een tru-hull transducer voor de structurescan.
Voor mijn humminbird zijn ze der ook, dus waarom navico niet.

Mooi te kombineren met m'n NSE12 volgend jaar.


Zoals gezegd en hieronder is te zien, combineert een spiegel si ducer niet met mijn drive.

Tru hull transducer structurescan S00020

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tru hull transducer structurescan Empty Re: Tru hull transducer structurescan

Bericht van Gast vr 15 jan - 7:36

Frenk Elings schreef:Ben bang dat je 2 dingen doorelkaar haalt... In je onderwerp spreek je over "thru Hull Transducer Structurescan". Nu is de LSS-1 inderdaad een transducer voor de Structurescan, maar absoluut niet Thru Hull toepasbaar.

Er zijn natuurlijk diverse Thru Hull TD's, maar die hebben niets met de Structure Scan te maken.

Daarbuiten heb je niets aan de LSS-1 alleen, maar zul je ten alle tijde een "normale" transducer ernaast moeten gebruiken.


Zo ik ben weer een stapje verder.
(Nog) geen tru hull op de markt.
Aangezien mijn hekdrive 1 van de beams in de weg zit tenzij ik de ducer voor de drive onder de romp knoop (link ivm verstoring waterflow voor de drive -> cavitatie), is het ook mogelijk 2 transducers te gebruiken op een splitkabel en 1 naar bak- en de andere naar stuurboord te laten kijken?

Normale transducer is een in hull M260 van Airmar, dus dat komt goed.
hendrik

hendrik

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tru hull transducer structurescan Empty Re: Tru hull transducer structurescan

Bericht van Frenk Elings vr 15 jan - 8:04

Ik snap eigenlijk nog steeds niet goed wat je nu precies wilt.....begin eerst eens te vertellen met welke Lowrance toestellen je nu werkt. Ik zie nu alleen maar andere merken zoals Humminbird en Airmar voorbijkomen...je zult begrijpen dat we die op deze HelpDesk niet behandelen....(lees onze voorwaarden) en helaas ook geen combinatie tussen lowrance en andere merken.
Frenk Elings
Frenk Elings
SuperAdmin
SuperAdmin

Aantal berichten : 356
Registratiedatum : 01-12-08
Leeftijd : 61
Woonplaats : Hillegom

https://lowrance.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Tru hull transducer structurescan Empty Re: Tru hull transducer structurescan

Bericht van Gast vr 15 jan - 8:18

Frenk Elings schreef:Ik snap eigenlijk nog steeds niet goed wat je nu precies wilt.....begin eerst eens te vertellen met welke Lowrance toestellen je nu werkt. Ik zie nu alleen maar andere merken zoals Humminbird en Airmar voorbijkomen...je zult begrijpen dat we die op deze HelpDesk niet behandelen....(lees onze voorwaarden) en helaas ook geen combinatie tussen lowrance en andere merken.

Ik wil wellicht HDS10M kopen met een broadband sounderbox voor mijn Airmar transducer en een LSS.

Momenteel heb ik een simrad plotter/visvinder en een humminbird in gebruik.
Die wil ik combneren tot 1 toestel, maar dan moet ik wel dezelfde functionaliteit houden.

hendrik

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tru hull transducer structurescan Empty Re: Tru hull transducer structurescan

Bericht van Frenk Elings vr 15 jan - 11:19

Hendrik, tot je de HDS10 daadwerkelijk hebt, kunnen we je niet helpen. We bespreken op deze Desk alleen toestellen van Lowrance en nogmaals.......we kunnen/mogen andere merken of combinaties geen ondersteuning bieden.
Frenk Elings
Frenk Elings
SuperAdmin
SuperAdmin

Aantal berichten : 356
Registratiedatum : 01-12-08
Leeftijd : 61
Woonplaats : Hillegom

https://lowrance.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Tru hull transducer structurescan Empty Re: Tru hull transducer structurescan

Bericht van Gast vr 15 jan - 13:08

Frenk Elings schreef:Hendrik, tot je de HDS10 daadwerkelijk hebt, kunnen we je niet helpen. We bespreken op deze Desk alleen toestellen van Lowrance en nogmaals.......we kunnen/mogen andere merken of combinaties geen ondersteuning bieden.


Volgens mij gaat dit over aanschaf Lowrance en afschaffen Cx44 en Humminbird.
Helaas, geen informatie en advies tot verantwoorde aankoop dus.
Dan ook maar geen Lowrance lijkt me.
Einde bericht
hendrik

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tru hull transducer structurescan Empty Re: Tru hull transducer structurescan

Bericht van Frenk Elings vr 15 jan - 21:58

Lezen en communiceren is blijkbaar niet voor iedereen weggelegd. eerst vraagt u dit:


Iemand hier al een plaatje/specs van? Lowrance LSS-1 Thru-Hull Transducer Structurescan


Dan probeer ik u uit te leggen dat dit geen thru-Hull transducer is, wat u vervolgens weer in twijfel trekt Tru hull transducer structurescan Icon_question

Vervolgens zegt u dit:

Mooi te kombineren met m'n NSE12 volgend jaar.

En dit:

Aangezien mijn hekdrive 1 van de beams in de weg zit tenzij ik de ducer voor de drive onder de romp knoop (link ivm verstoring waterflow voor de drive -> cavitatie), is het ook mogelijk 2 transducers te gebruiken op een splitkabel en 1 naar bak- en de andere naar stuurboord te laten kijken?


U bleef maar doorratelen.......ondanks dat we u ook verteld heb dat vragen over andere merken en combinatie's met andere merken hier niet behandeld worden. Staat overigens ook in onze voorwaarden, welke een ieder dient te lezen voor men wat "zinnigs" post).

Uit geen enkel bericht van uw kant bleek dat u alles wilde vervangen door een lowrance, maar deze wilde toevoegen aan uw huidige configuratie.

Voordat we helemaal "off-topic" gaan en omdat de beheerder van een Forum altijd het laatste woord kan/mag/wil hebben, gaat deze conversatie op slot Tru hull transducer structurescan Icon_biggrin
Frenk Elings
Frenk Elings
SuperAdmin
SuperAdmin

Aantal berichten : 356
Registratiedatum : 01-12-08
Leeftijd : 61
Woonplaats : Hillegom

https://lowrance.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Tru hull transducer structurescan Empty Re: Tru hull transducer structurescan

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum