De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

INlezen vaarroute GPS Lowrance 7200C

2 plaatsers

Ga naar beneden

INlezen vaarroute GPS Lowrance 7200C Empty INlezen vaarroute GPS Lowrance 7200C

Bericht van roald vos di 28 jul - 10:47

Beste,

Thuis op de PC talloze visroutes aangemaakt als *.usr bestand, deze files heb ik op een sd kaart gezet welke ik in mijn Lowrance GPS 7200C heb gestopt. Mijn vraag is hoe ik deze routes kan inlezen. Indien mogelijk graag menu functies vermelden want ik heb al vanalles geprobeert
(het inlezen van waypoints verloopt wel goed)

Graag advies

groet
Roald Vos

roald vos
Qualified HelpDesk Member Silver
Qualified HelpDesk Member Silver

Aantal berichten : 47
Registratiedatum : 07-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

INlezen vaarroute GPS Lowrance 7200C Empty Re: INlezen vaarroute GPS Lowrance 7200C

Bericht van Danny Geysen di 28 jul - 10:55

Roald,

Welke PC-software heb je gebruikt om de routes aan te maken?
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

INlezen vaarroute GPS Lowrance 7200C Empty Re: INlezen vaarroute GPS Lowrance 7200C

Bericht van roald vos wo 29 jul - 8:12

Danny,

Ik maak gebruik van Navplanner,

groet
Roald

roald vos
Qualified HelpDesk Member Silver
Qualified HelpDesk Member Silver

Aantal berichten : 47
Registratiedatum : 07-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

INlezen vaarroute GPS Lowrance 7200C Empty Re: INlezen vaarroute GPS Lowrance 7200C

Bericht van Danny Geysen wo 29 jul - 9:40

Roald,

Eerlijk gezegd ben ik ook niet erg te spreken over de 'interface' en de 'gebruiksvriendelijkheid' van de Navplanner Software, maar het lukt natuurlijk wel om waypoints en routes aan te maken en over te brengen naar je toestel.

Op volgende manier lukt het bij mij:

Ofwel maak je de route direct aan in Navplanner en save je die als USR bestand op een SD-kaartje.
Ofwel maak je eerst waypoints aan in Navplanner en gebruik je deze waypoints om een route te maken. Via een rechtermuisklik kan je waypoints gebruiken om een route te maken - 'Ad waypoint from waypoint libraray'. (Ikzelf verkies deze laatste werkwijze omdat mijn 'punten' dan een naam hebben.) Deze route save je ook als USR- bestand op een SD-kaartje. (De waarschuwing van Navionics dat het fout loopt als je niet in de goede directory opslaat mag je gerust negeren.)

Stop het SD-kaartje in je GPS-toestel.
Druk 2x MENU
Kies SYSTEEM INSTELLING
druk ENTER
ZET GEGEVENS OVER
druk ENTER
Hierbij krijg je de vraag 'Zet gegevens over'
Kies voor LAAD
ENTER
Hierbij krijg je het veld 'gebruiker databestand' te zien
druk ENTER
Kies het gewenste USR-bestand en druk opnieuw ENTER
Pijltjestoets omlaag
en druk ENTER (als de knop 'LAAD' geselecteerd is)
(Hierbij wordt de route van het SD-kaartje naar het interne geheugen gekopieerd.
Druk 3x EXIT
Navigeer met de pijltjestoets omhoog naar 'ROUTEPLANNING'
Druk Enter
Hierbij zie je de de route, met het aantal 'etappes'. (Maar je ziet de naam van de route niet, blijkbaar komt deze niet goed over van Navplanner.) Maar geen nood, je kan ook hier de route een naam geven die je zelf kiest.
Kies de gewenste route en druk ENTER
Vanaf nu is de route ter beschikking en kan je er verder mee aan de slag.

Het klinkt misschien ingewikkeld, maar het valt eigenlijk best wel mee.

Succes,
Danny Geysen


Laatst aangepast door Danny Geysen op zo 9 aug - 8:41; in totaal 1 keer bewerkt
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

INlezen vaarroute GPS Lowrance 7200C Empty Re: INlezen vaarroute GPS Lowrance 7200C

Bericht van roald vos vr 31 jul - 9:33

Danny,

Ik begrijp het echter het lukt niet, reden is dat de plotter aangeeft dat er onvoldoende geheugen beschikbaar is op het kaartje of harddisk, echter vullingsgraad is slechts 10% (heb 999 waypoints ingelezen). Nu hoopte ik dat ik juist vanaf het SD kaartje de route kon inlezen zonder deze op te slaan. (kan dat) Ik ben op dit moment nog niet 100% gelukkig met mijn 7200 plotter, om die reden wil ik o.a. de software versie (geleverd 1.7.0, beschikbaar via internet 2.4.0) uploaden, kan je aangeven hoe dit in zijn werk gaat?

daarnaast mijn vraag of je ook rechstreeks via het SD kaartje de routes kan bekijken (bv mbv overlay of iets dergelijks) zodat ik niet telkens die geheugen problemen ondervind

groet
Roald

roald vos
Qualified HelpDesk Member Silver
Qualified HelpDesk Member Silver

Aantal berichten : 47
Registratiedatum : 07-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

INlezen vaarroute GPS Lowrance 7200C Empty Re: INlezen vaarroute GPS Lowrance 7200C

Bericht van Danny Geysen za 1 aug - 2:44

Roald,

Zoals je zelf waarschijnlijk wel weet kan het interne geheugen van de GlobalMap 7200 1000 waypoints bevatten. Helaas kan je geen waypoints rechtstreeks vanaf het SD-kaartje gebruiken. Je moet ze altijd eerst importeren in het interne geheugen van je toestel.

Maar je kan wel meerdere USR-bestanden aanmaken en bewaren op je SD-kaartje. Je moet dan wel telkens het bestand importeren dat je nodig hebt. Bijvoorbeeld een USR-bestand voor het oostelijk deel van je viswater en een USR voor het westeljk deel. Je moet dan wel telkens zorgen dat je het correcte bestand laadt voor je gaat vissen.

Voor de update surf je naar
http://www.lowrance.com/en/Downloads/Product-Software-Updates/
en zoek je naar de update voor de GlobalMap 7200. Volg de aanwijzingen op het scherm en steek een blanco SD-kaartje (zonder andere files) in de kaartlezer van je computer. (Neem best een SD-kaartje van 1 Gigabyte of kleiner)

Steek daarna dat SD-kaartje in het kaartslot van je GlobalMap en zet het toestel aan. De update zou nu automatisch moeten verlopen.

Succes,
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

INlezen vaarroute GPS Lowrance 7200C Empty Re: INlezen vaarroute GPS Lowrance 7200C

Bericht van roald vos do 6 aug - 9:13

Danny,

Dank voor je snelle antwoord echter ik heb de instructies stap voor stap uitgevoerd en het .exe bestandje (8MB) op een SD kaartje gezet, de globalmap 7200 laad deze niet automatisch en ook niet handmatig. (Bij handmatig copieren komt er een melding "unknown file type" of iets vergelijkbaars. Mijn huidige software is versie 1.7.0 (ondanks dat het apparaat van november 2008 is lijkt me dit een nogal grote stap) Heb je nog een idee hoe ik alsnog de laatste software status kan uploaden

groet
Roald

roald vos
Qualified HelpDesk Member Silver
Qualified HelpDesk Member Silver

Aantal berichten : 47
Registratiedatum : 07-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

INlezen vaarroute GPS Lowrance 7200C Empty Re: INlezen vaarroute GPS Lowrance 7200C

Bericht van Danny Geysen do 6 aug - 23:26

Roald,

Indien mogelijk, kan je best de update-bestanden rechtstreeks op je SD-kaartje laten installeren. Kies daarvoor op de knop 'Install this update from the web' op de Lowance site.

Hierbij worden er 3 bestandjes op je SD-kaartje gekopieerd:

Tiger_v250t.bin
Phantom_2.ldr
Update.lop

Zorg er voor dat er geen andere bestanden op je kaartje staan.

Steek dan het SD-kaartje in je toestel en dan zou de update automatisch moeten starten als je het toestel aanschakelt.

Succes,
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

INlezen vaarroute GPS Lowrance 7200C Empty Re: INlezen vaarroute GPS Lowrance 7200C

Bericht van roald vos zo 9 aug - 8:01

Danny,

Is wederom gelukt dankzij je snelle en uitgebreide advies, bedankt en doorgaan met dit fantastische forum a.u.b

groet
Roald

roald vos
Qualified HelpDesk Member Silver
Qualified HelpDesk Member Silver

Aantal berichten : 47
Registratiedatum : 07-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

INlezen vaarroute GPS Lowrance 7200C Empty Re: INlezen vaarroute GPS Lowrance 7200C

Bericht van Danny Geysen zo 9 aug - 8:40

Bedankt Roald voor je erg positieve reactie; het doet toch altijd goed om zoiets te lezen.

We proberen iedereen zo snel als mogelijk te helpen met hun probleem of vraag, zodat iedereen ten volle kan genieten van zijn Lowrance apparatuur. Daar zijn we voor ...

Very Happy Very Happy Very Happy
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

INlezen vaarroute GPS Lowrance 7200C Empty Re: INlezen vaarroute GPS Lowrance 7200C

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum