De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

uitvallen gps responder

5 plaatsers

Ga naar beneden

uitvallen gps responder Empty uitvallen gps responder

Bericht van hilbert van vlimmeren zo 19 apr - 1:45

Tweede paasdag zat ik op zee en mijn lowranceglobalmap gaf de melding positie verloren en vervolgens gps transponder reageert niet het was in de dichte mist teruggevaren op kompas en de volgende dag weer geprobeerd het zelfde liedje jas bone in middelburg gebeld en zeget dat ik hem moet resetten gedaan helpt niet dus toen maar naar middelburg en niks aan de hand alles doet het thuis op de boot geprobeerd en hij doet het weer gewoon kan dit vocht geweest zijn ? of stroom probleem? wie heeft een zinnig antwoord ? alle zekeringen waren intact en de accu gaf ,12,3 volt aan
,
groeten hilbert Sad

hilbert van vlimmeren

Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 19-04-09

Terug naar boven Ga naar beneden

uitvallen gps responder Empty Re: uitvallen gps responder

Bericht van Danny Geysen zo 19 apr - 7:08

Hilbert,

Heb je al eens gecheckt of de zekeringhouder wel goed is?
Welk type zekeringhouder en zekering heb je er tussen staan?
Vooral de glazen zekering, die in een zekeringhouder tussen 2 veertjes klemt, durft wel eens problemen geven.

Nog een mogelijkheid:
Zijn zowel de GPS-module als het toestel zelf rechtstreeks op een accu aangesloten? of zit er nog een schakelaar tussen? Als één van beide rechtstreeks op een accu is aangesloten kan dat op termijn voor problemen zorgen met de bekabeling, zeker in een zoutwater-omgeving. Lees de Engelstalige tekst uit de handleidingen er eens op na:


When using the unit in a saltwater environment, we strongly recommend that you shut off de power supply to the power cable when the unit is not in use. When the unit is turned off, but still connected to a power supply, electrolysis can occur in the power cable plug. This may result in corrosion of the plug body along with the electrical contacts in the cable and the unit’s power socket.



Helaas is dit laatste niet zo eenvoudig uit te testen. Je zou dan een nieuwe powerkabel moeten proberen, of je GPS-module (en toestel) op een andere boot.



Succes,
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

uitvallen gps responder Empty Re: uitvallen gps responder

Bericht van hilbert van vlimmeren zo 19 apr - 8:35

Hoi danny,

ik heb er zwevende zekeringen tussen zitten dus geen glazen zekeringen maar steekzekeringen en neem mijn apparatuur altijd mee naar huis en er zit ook een hoofdschakelaar tussen de powerkabel en de accuu

hilbert van vlimmeren

Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 19-04-09

Terug naar boven Ga naar beneden

uitvallen gps responder Empty Re: uitvallen gps responder

Bericht van Danny Geysen ma 20 apr - 7:30

Hilbert,

Dat zijn de vervelendste problemen: soms doet hij het niet, op andere ogenblikken weer wel.

Kan je van een kennis een GPS-module een dagje gebruiken? Of misschien een reserve van Boone ? Op die manier kan je al ontdekken of het probleem bij de GPS-module zelf ligt of niet.
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

uitvallen gps responder Empty Re: uitvallen gps responder

Bericht van SEAFOX ma 20 apr - 18:46

Beste
Ik heb hetzelfde gehad met onze lcx 112. Uitvallen, soms maar 4 satelieten vinden, soms normaal werken, dan weer niet enz...
na uren zoeken, kabels checken, softwares updaten... ed bleek dat de gps antenne niet goed functioneerde......
We kregen een nieuwe mee om te testen en bij het aansluiten
van deze nieuwe antenne kregen we direct 8 a 9 satelieten
alles werkten direct perfect.
misschien inderdaad even een reserve vragen om te checken
groetjes

SEAFOX
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 38
Registratiedatum : 23-12-08
Leeftijd : 65
Woonplaats : EKEREN BELGIE

Terug naar boven Ga naar beneden

uitvallen gps responder Empty Re: uitvallen gps responder

Bericht van neanderthaler za 1 aug - 21:58

Ik weet dat de reactie wat laat is maar,

Als ik op zee grote schepen passeer of op de nieuwe waterweg langs de radarposten vaar, doet mijn toestel precies hetzelfde, Het signaal wordt weggedrukt door de radar posten,dit is te verhelpen door de antenne tijdelijk zonder spanning te zetten, vroeger had ik geen schakelaar tussen de voedingsspanning van het toestel, nu zet ik toestel uit, schakel stroom uit, voor een sec of 5 dan stroom er weer op toestel weer aan en hij zoekt weer naar positie.

Dit gebeurd alleen als radar hoogfrequent uitzend, dit hebben we getest bij een bevriend kaptein zeevaart.
neanderthaler
neanderthaler
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 01-08-09

Terug naar boven Ga naar beneden

uitvallen gps responder Empty Re: uitvallen gps responder

Bericht van neanderthaler vr 7 aug - 8:49

Ik heb de antenne update gedaan ( http://www.lowrance.com/en/Downloads/Product-Software-Updates/LGC-2000-Software-Update/ )

Tevens ook mijn lowrance geupdate maar vandaag bij het passeren van twee tankers op zee viel de gps module weer gewoon uit, gedaan wat er in het bovenstaande bericht staat van mij en de unit resette weer perfect.
neanderthaler
neanderthaler
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 01-08-09

Terug naar boven Ga naar beneden

uitvallen gps responder Empty Re: uitvallen gps responder

Bericht van neanderthaler do 10 sep - 8:30

neanderthaler schreef:Ik heb de antenne update gedaan ( http://www.lowrance.com/en/Downloads/Product-Software-Updates/LGC-2000-Software-Update/ )

Tevens ook mijn lowrance geupdate maar vandaag bij het passeren van twee tankers op zee viel de gps module weer gewoon uit, gedaan wat er in het bovenstaande bericht staat van mij en de unit resette weer perfect.


Na zondag weer een serie uitvallen te hebben gehad was ik het zat en heb een nieuwe antenne gekocht, eens kijken of het daar aan ligt, ik heb nu de lgc 3000, wat is het grote verschil met de 2000 series ?
neanderthaler
neanderthaler
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 01-08-09

Terug naar boven Ga naar beneden

uitvallen gps responder Empty Re: uitvallen gps responder

Bericht van Frenk Elings do 10 sep - 20:28

Buiten het feit dat de 3000 een rode connector (ipv blauw) heeft en goedkoper is dan de 2000, zijn er geen significante verschillen.

Er is overigens ook al een 4000 uitvallen gps responder Icon_biggrin, helaas heb ik daar (nog) geen info van. Ben overigens benieuwd of dit je probleem oplost.....hou ons op de hoogte.
Frenk Elings
Frenk Elings
SuperAdmin
SuperAdmin

Aantal berichten : 356
Registratiedatum : 01-12-08
Leeftijd : 61
Woonplaats : Hillegom

https://lowrance.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

uitvallen gps responder Empty Re: uitvallen gps responder

Bericht van neanderthaler zo 13 sep - 7:27

Frenk Elings schreef:Buiten het feit dat de 3000 een rode connector (ipv blauw) heeft en goedkoper is dan de 2000, zijn er geen significante verschillen.

Er is overigens ook al een 4000 uitvallen gps responder Icon_biggrin, helaas heb ik daar (nog) geen info van. Ben overigens benieuwd of dit je probleem oplost.....hou ons op de hoogte.

En er staan mooiere goudkleurige letterkes op uitvallen gps responder Icon_lol


Ik zal jullie zeker op de hoogte houden. ben dit weekeind even van breda naar terschelling gevaren, en moet zeggen ook in de havens van amsterdag geen uitval gehad. uitvallen gps responder Icon_biggrin
neanderthaler
neanderthaler
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 01-08-09

Terug naar boven Ga naar beneden

uitvallen gps responder Empty Re: uitvallen gps responder

Bericht van neanderthaler vr 13 nov - 7:34

Sinds aansluiten nieuwe antenne geen uitval meer ghad , ook niet na zeer kort passeren van de grotere zeeschepen.

Oude antenne waarschijnlijk altijd al niet goed geweest.
neanderthaler
neanderthaler
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 01-08-09

Terug naar boven Ga naar beneden

uitvallen gps responder Empty Re: uitvallen gps responder

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum